Alro a înregistrat o pierdere netă ajustată* de 115 milioane de lei, în primele nouă luni ale anului 2014
Vin, 11/14/2014 - 09:11Date financiare și operaționale
- Cifră de afaceri de 1,44 miliarde de lei, comparativ cu 1,5 miliarde de lei, în primele nouă luni din 2013
- Creșterea vânzărilor de aluminiu procesat cu 7%, comparativ cu primele nouă luni din 2013
- Creșterea producției de aluminiu primar la 194.300 de tone, de la 187.400 de tone în primele nouă luni din 2013
- Producție de aluminiu procesat de 59.200 de tone, de la 54.700 de tone, în primele nouă luni din 2013
Slatina, 14 noiembrie 2014 – Alro SA (BVB: ALR, “Compania” sau “Alro”), unul dintre cei mai mari producători de aluminiu din Europa Centrală și de Est, a înregistrat în primele nouă luni ale anului 2014, o pierdere netă ajustată* de 115 milioane de lei, comparativ cu o pierdere netă ajustată* de 21 de milioane de lei, pentru perioada similară din 2013, în conformitate cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară (IFRS). Cifra de afaceri a Companiei, în primele nouă luni ale anului 2014, a fost de 1,44 miliarde de lei, față de 1,5 de miliarde de lei în primele nouă luni din2013.
“Alro și-a crescut nivelul vânzărilor de aluminiu procesat, ca parte a strategiei sale pe termen lung axată pe produsele cu valoare adăugată mare, dar din cauza unor factori pe care nu i-am putut controla, cum ar fi piața internațională a aluminiului și taxele legate de energie, Compania noastră a continuat să înregistreze pierderi”, a declarat Marian Năstase, Președintele Consiliului de Administrație al Alro. “Al treilea trimestru al acestui an a fost unul dificil, marcat de scăderea cererii în special în luna august și de o creștere competiţională într-o piaţă care se confruntă cu supraproducţie. În aceste condiții, ultimele schimbări legislative privind schema de sprijin pentru sectorul energiei regenerabile reprezintă o soluție vitală pentru continuarea operațiunilor noastre. În ciuda costurilor ridicate, care nu au fost în controlul nostru, am decis să continuăm și chiar să creștem investițiile pentru îmbunătățirea eficienței energetice, încercând astfel să contracarăm parțial condițiile dificile din piață.”
Vânzările cantitative de produse de aluminiu au înregistrat un ușor avans de 1% față de perioada similară a anului 2013, cu o creștere de 7% a vânzărilor de aluminiu procesat, în timp ce vânzările de produse de aluminiu primar s-au redus cu aproximativ 3%, Compania utilizând intern mai multe sleburi pentru a susține creșterea producției de produse cu valoare adăugată. Cu toate acestea, factorii externi au continuat să aibă un impact semnificativ asupra rezultatelor Companiei: prețul scăzut al aluminiului pe piața internațională (media aferentă perioadei ianuarie – septembrie 2014 la Bursa de Metale din Londra a fost de 1.833 de dolari/tonă, în vreme ce în perioada similară a anului 2013 a fost de 1.871 de dolari/tonă), precum și costurile mari cu eco-taxele. Astfel, doar în 2014 Compania a plătit aproximativ 90 de milioane de lei pentru cota de certificate verzi aferentă anului 2013, în vreme ce în perioada similară din 2013 a plătit aproximativ 34 de milioane de lei pentru cota de certificate verzi aferenta anului 2012.
Pentru a încerca să anihileze aceste condiții dificile din piață, Alro a continuat să se concentreze pe fabricarea produselor cu valoare adăugată mare și pe creșterea eficienței operațiunilor sale. Conducerea Companiei a continuat implementarea de măsuri care să asigure sustenabilitatea operațiunilor, cum ar fi printre altele diversificarea riscului privind achiziția de energie și continuarea investițiilor pentru dezvoltarea activității operaționale.
*Rezultat net ajustat: Rezultat net minus deprecierea imobilizărilor corporale, plus/minus pierdere/câştig din instrumente financiare derivate care nu se califică pentru contabilitatea de acoperire a riscurilor, plus/minus impozit pe profit amânat.
Având în vedere impactul semnificativ generat de marcarea la piaţă a instrumetelor financiare derivate care nu se califică pentru contabilitatea de acoperire, conducerea Alro consideră rezultatul net ajustat ca fiind reprezentativ pentru urmărirea performanţei financiare a Companiei.
Pentru mai multe informaţii vă rugăm contactaţi:
Florenţa Ghiţă Premium Communication Bucureşti Telefon +40 (0) 21 411 01 52 |
|
Notă pentru editori:
Alro este o subsidiară a Vimetco N.V., o societate cu capital privat, care desfășoară operațiuni în România, China și Sierra Leone și este listată la Bursa de Valori de la Londra. Alro este unul dintre cei mai mari producători de aluminiu din Europa Centrală şi de Est, având o capacitate de producţie instalată de 265.000 tpa.
Principala piaţă de desfacere pentru produsele Alro este Uniunea Europeană (Ungaria, Polonia, Grecia, Germania şi România), dar Compania își exportă produsele și în S.U.A şi Asia. Combinatul este certificat cu ISO 9001 pentru managementul calităţii şi are certificatele NADCAP şi EN 9001 pentru unităţile de producţie pentru industria aerospaţială, produsele sale respectând standardele de calitate pentru aluminiul primar ale Bursei de Metale din Londra (London Metal Exchange – LME), cât şi standardele internaţionale pentru produsele laminate plate.
Conţinutul site-ului www.alro.ro nu este încorporat şi nu face parte, în niciun fel, din acest anunţ.