Alro a înregistrat un profit net de 156 milioane lei în S1 2017

Vin, 08/11/2017 - 07:59

Grupul Alro

  • Profit net de 187 milioane lei în S1 2017, comparativ cu 35 milioane lei în S1 2016
  • EBITDA de 292 milioane lei în S1 2017, comparativ cu 137 milioane lei în S1 2016
  • Profit net ajustat de 219 milioane lei în S1 2017, de la 56 milioane lei în S1 2016
  • Cifra de afaceri de 1,4 miliarde lei în S1 2017, faţă de 1,2 miliarde de lei în S1 2016

Alro

  • Profit net de 156 milioane lei în S1 2017, comparativ cu 39 milioane lei în S1 2016
  • EBITDA de 227 milioane lei în S1 2017, comparativ cu 118 milioane lei în S1 2016
  • Profit net ajustat de 187 milioane lei în S1 2017, de la un profit net ajustat de 64 milioane lei, în S1 2016
  • Cifra de afaceri de 1,3 miliarde lei în S1 2017, faţă de 1,1 miliarde lei în S1 2016

 

Slatina, 11 august 2017 – Alro S.A. (BVB: ALR, “Compania” sau “Alro”), cel mai mare producător de aluminiu din Europa continentală (excluzând Rusia şi Peninsula Scandinavă), a înregistrat un profit net de 156 milioane lei, în S1 2017, de trei ori mai mare decât cel raportat în perioada similară a anului trecut. Profitul net ajustat* a fost în S1 2017 de 187 milioane lei, comparativ cu 64 milioane lei, în S1 2016. Cifra de afaceri a Companiei a crescut cu 13,4%, ajungând la 1,3 miliarde lei, de la 1,1 miliarde lei, în S1 2016.

„Eforturile noastre susținute de-a lungul anilor trecuți de a continua să investim în modernizarea echipamentelor și în eficientizarea fluxurilor de producție, în timp ce am monitorizat îndeaproape evoluția pieței, astfel încât să putem profita de oportunitățile oferite de aceasta, se transpun acum în aceste rezultate pozitive, în marje de profitabilitate vizibil îmbunătățite și, în același timp și în abilitatea Companiei de a genera lichiditate”, a declarat Marian Năstase, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Alro S.A.“Ultimii cinci ani au fost ani grei, ani în care am fost nevoiți să luptăm în condiții de piață dificile, cu reglementări tot mai stricte și care ne-au determinat să căutam cele mai bune soluții pentru eficientizarea activității tuturor operațiunilor din Grup, atât prin îmbunătățirea consumurilor specifice, creșterea productivității, negocierea achizițiilor de materii prime în condiții semnificativ îmbunătățite atât din perspectiva prețurilor, cât și a termenelor de plată, dar și prin orientarea tot mai mult către produse cu marje de profit importante. Astfel, azi, în contextul unor condiții de piață îmbunătățite, cu un nivel bun al prețului aluminiului și o cerere în creștere, reușim să transformăm în profit pentru acționarii noștri rezultatul eforturilor depuse în ultimii ani de întreaga echipă Alro”.

În prima jumătate a anului, pretul aluminiului pe Bursa de Metale de la Londra a continuat să înregistreze un trend crescător, media S1 2017 fiind de 1.880 USD/tonă, față de perioada similară a anului trecut când aceasta a fost de 1.544 USD/tonă. Reducerile de capacități anunțate de autoritățile chineze ca parte a politicilor de scădere a poluării industriale, închiderea capacităților ilegale, au început să devină o realitate cu un puternic impact pozitiv asupra acestui sectorul. De asemenea, cererea puternică în sectoarele în care activează clienții noștri a contribuit la o performanță sănătoasă a Companiei.Această evoluție pozitivă a pieței, strategia Grupului Alro de integrare pe verticală și cea de creștere a producției și vânzărilor de produse cu valoare adăugată, au ajutat Compania să iasă din perioada de recesiune a industriei aluminiului mai puternică și mai eficientă.

În S1 2017, Alro a înregistrat un nivel al EBITDA de 227.473 mii RON aproape dublu față de S1 2016, în timp ce profitul net a fost de patru ori mai mare în această primă jumătate a anului 2017 față de perioada similară a anului trecut. Rezultate comparabile au fost obținute și la nivel de Grup, indicatorul EBITDA fiind de 291.553 mii RON față de 136.762 mii RON înregistrat în S1 2016, în timp ce profitul net a fost de 186.847 mii RON în prima jumătate a anului 2017 comparativ cu 35.033 mii RON în perioada similară a anului trecut. Vânzările au înregistrat, de asemenea creșteri în această primă jumătate a anului 2017, la nivelul Alro fiind cu 13,4% mai mari comparativ cu S1 2016, iar la nivelul Grupului creșterea înregistrată în S1 2017 fiind de 15% față de perioada similară a anului trecut.

Și pentru anul 2017 la nivelul Alro a fost alocat un buget pentru investiții de aproape 41 milioane USD, componenta investițională fiind un element cheie pentru viitorul Companiei și al Grupului, pentru a se asigura o creștere organică și sustenabilă. Compania și-a propus și asumat rolul de „organizație verde” încă de acum câțiva ani când responsabilitatea corporativă socială și față de mediu era încă la început în România și când, a rămâne un jucător viabil într-o industrie fragilă și marcată de o luptă pentru supraviețuire erau prioritățile celor care activau pe piața aluminiului. Și în aceste condiții, Grupul a continuat să monitorizeze îndeaproape efectele activității sale asupra mediului înconjurător cu scopul de a le diminua și compensa și a fost în permanență un membru activ în viața comunităților în care își desfășoară activitatea, prin acțiuni și evenimente cu un puternic caracter social, cultural și educativ.

Rezultatele financiare sunt disponibile într-un document separat pe website-ul Alro S.A., categoria “Relatii cu investitorii”, sectiunea ”Raportări financiare”: http://www.alro.ro/ri/rapoarte-alro.

* Rezultatul net ajustat reprezintă rezultatul net plus/(minus) cheltuială/(venit) cu/din deprecierea imobilizărilor, plus/(minus) pierdere/(câștig) din instrumente financiare derivate care nu se califică pentru aplicarea contabilității de acoperire a riscurilor, plus/(minus) cheltuieli/(venit) cu/din impozitul pe profit amânat.

Cifrele pentru Grupul Alro și Alro S.A. incluse în acest comunicat de presă reprezintă rezultate financiare semestriale și sunt raportate în conformitate cu Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 2844/2016, care este în conformitate cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) adoptate de Uniunea Europeană, cu excepția IAS 21 Efectele variației cursurilor de schimb valutar cu privire la moneda funcțională.

 

Pentru mai multe informaţii vă rugăm contactaţi:

www.alro.ro

Florența Ghiță

Premium Communication

București

Telefon +40 (0) 21 411 01 52

Email florenta.ghita@premiumpr.ro

 

 

Notă pentru editori:

Alro S.A.

Alro este o subsidiară a Vimetco N.V., companie globală de aluminiu primar şi procesat, integrată pe verticală. Alro este cel mai mare producător de aluminiu din Europa Continentală (exceptând Rusia şi Peninsula Scandinavă), având o capacitate de producţie instalată de 265.000 tpa.

Principalele pieţe de desfacere pentru produsele Alro sunt Uniunea Europeană (Germania, Ungaria, Polonia, Grecia şi România). Compania are exporturi în SUA şi Asia. Combinatul este certificat cu ISO 9001 pentru managementul calităţii şi are certificatele NADCAP şi EN 9100 pentru unităţile de producţie pentru industria aerospaţială, produsele sale respectând standardele de calitate pentru aluminiul primar ale Bursei de Metale din Londra (London Metals Exchange – LME), cât şi standardele internaţionale pentru produsele laminate plate.

Grupul Alro

Companiile care fac parte din Grupul Alro sunt: Alro - producător de aluminiu, Alum Tulcea - producător de alumină, Sierra Mineral Holdings I, Ltd. - producător de bauxită, Vimetco Extrusion - procesator de produse extrudate, Conef, Global Aluminium Ltd. și Bauxite Marketing Ltd. Având această structură, Grupul şi-a creat un lanţ integrat de producţie, asigurând materia primă pentru Alro.​