Alro a înregistrat un profit net ajustat* de 145 milioane de lei, în primele nouă luni ale lui 2015

Vin, 11/13/2015 - 09:39

Date financiare și operaționale

  • Cifră de afaceri de 1,77 miliarde de lei, comparativ cu 1,44 miliarde de lei, în primele nouă luni din 2014
  • Creșterea veniturilor din vânzări cu 23%
  • Creșterea producției de aluminiu primar la 203.100 tone, de la 194.300 tone
  • Producție de aluminiu procesat de 59.800 tone, de la 59.200 tone

Slatina, 13 noiembrie 2015 – Alro SA (BVB: ALR, “Compania” sau “Alro”), unul dintre cei mai mari producători de aluminiu din Europa Centrală și de Est, a înregistrat, în primele nouă luni ale anului 2015, un profit net ajustat* de 145 de milioane de lei, comparativ cu o pierdere netă ajustată* de 115 milioane de lei, în perioada similară din 2014. Cifra de afaceri a Companiei a fost de 1,77 miliarde de lei, față de 1,44 miliarde de lei, în primele nouă luni din2014.

“Rezultatele financiare pe care Alro le-a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an sunt un semnal clar că strategia pe care o aplicăm de peste 10 ani este cea corectă şi cea care a menţinut compania viabilă în cele mai grele condiţii de piaţă”, a declarat Marian Năstase, Președintele Consiliului de Administrație al Alro. “Creşterea calitativă a mixului de produse vândute ne-a ajutat să ne îmbunătăţim marjele şi să fim profitabili operaţional, în condiţiile în care piaţa aluminiului este în continuă scădere. În plus, reducerea schemei de sprijin pentru sectorul energiei regenerabile a avut un impact pozitiv asupra activităţii noastre, eliminând distorsiunile cu care s-a confruntat industria noastră şi

permiţându-ne să concurăm de pe poziţii egale cu alte companii din interiorul sau din exteriorul Uniunii Europene”.

Dacă, în primele nouă luni ale anului 2014, cotaţia medie a aluminiului la Bursa Metalelor de la Londra (LME) a fost de 1.833 de dolari pe tonă, anul acesta aluminiul a înregistrat o scădere, atingând un nivel mediu de 1.717 dolari pe tonă, în primele nouă luni ale lui 2015 şi ajungând, în august, la un minim al perioadei, situat puţin sub 1.500 de dolari pe tonă. În acest context internaţional dificil, Alro a continuat strategia sa de extindere a producţiei şi a vânzărilor de aluminiu cu valoare adăugată mare şi foarte mare, la care se adaugă investiţiile pentru creşterea eficienţei operaţiunilor şi pentru reducerea consumurilor specifice. 

În condiţiile creşterii vânzărilor, Alro a înregistrat un cost al bunurilor vândute de 1,45 miliarde de lei, în primele nouă luni ale acestui an, de la 1,34 miliarde de lei, în perioada similară a lui 2014. Compania a avut o producție de aluminiu primar de 203.100 tone, de la 194.300 tone în primele nouă luni din 2014, în timp ce producția de aluminiu procesat a fost de 59.800 tone, de la 59.200 tone.

La rândul lor, vânzările cantitative de aluminiu primar au crescut cu 3% (+3.000 de tone) față de primele nouă luni din 2014, în timp ce vânzările de aluminiu procesat, au avut un uşor avans, de 1% (+800 de tone), în perioada analizată.

Veniturile din vânzări au crescut cu 23% în primele nouă luni ale acestui an, faţă de perioada similară a lui 2014, datorită strategiei Alro de promovare a vânzărilor de produse cu valoare adăugată mare, atât pentru sectorul primar, cât şi pentru sectorul procesat, dar şi aprecierii dolarului american.

În acest context, Alro a înregistrat o creştere a marjei brute la 18%, în primele nouă luni ale lui 2015, faţă de 7%, în 2014. De asemenea, profitul operaţional a crescut de la 15,6 milioane de lei, în perioada ianuarie – septembrie 2014, la 218 milioane de lei, în primele nouă luni din 2015.

Compania va continua programul de modernizare și de creștere a eficienței operațiunilor, cu accent pe mărirea capacității de reciclare şi pe continuarea extinderii portofoliului de produse.

*Rezultatul net ajustat reprezintărezultatul net plus/(minus) cheltuială/(venit) cu/din deprecierea imobilizărilor, plus/(minus) pierdere/(câştig) din instrumente financiare derivate care nu se califică pentru aplicarea contabilităţii de acoperire a riscurilor, plus/(minus) cheltuială/(venit) cu/din impozitul pe profit amânat.

Având în vedere impactul semnificativ generat de marcarea la piaţă a instrumetelor financiare derivate care nu se califică pentru contabilitatea de acoperire, conducerea Alro consideră rezultatul net ajustat ca fiind reprezentativ pentru urmărirea performanţei financiare a Companiei.

 

Pentru mai multe informaţii vă rugăm contactaţi:

www.alro.ro

Florenţa Ghiţă

Premium Communication

Bucureşti

Telefon +40 (0) 21 411 01 52

Email florenta.ghita@premiumpr.ro

 

Notă pentru editori:

Alro este o subsidiară a Vimetco N.V., un producător de aluminiu global, integrat vertical, care desfășoară operațiuni în România, China și Sierra Leone și este listată la Bursa de Valori de la Londra. Alro este unul dintre cei mai mari producători de aluminiu din Europa Centrală şi de Est, având o capacitate de producţie instalată de 265.000 tpa.

Principala piaţă de desfacere pentru produsele Alro este Uniunea Europeană (Ungaria, Polonia, Grecia, Germania şi România), dar Compania își exportă produsele și în S.U.A şi Asia. Combinatul este certificat cu ISO 9001 pentru managementul calităţii şi are certificatele NADCAP şi EN 9001 pentru unităţile de producţie pentru industria aerospaţială, produsele sale respectând standardele de calitate pentru aluminiul primar ale Bursei de Metale din Londra (London Metal Exchange – LME), cât şi standardele internaţionale pentru produsele laminate plate.

Conţinutul site-ului www.alro.ronu este încorporat şi nu face parte, în niciun fel, din acest anunţ.